null

Matt Beemer, RHEMA MENA (Tuvie Austrumi un Ziemaļāfrika) 

Kultūra pēc dizaina: stiprāku komandu veidošana

Tavā ģimenē ir sava kultūra. Dažreiz mēs to ne vienmēr pamanām, līdz viesojamies citā ģimenē un redzam, ka mēs darām citādi. Vai tu kādreiz esi bijis šokēts par to, cik atšķirīgi var būt citās mājās? Pat tad, ja jūs runājat vienā valodā un dzīvojat vienā valstī, tas var būt kā diena pret nakti. Mēs varam daudz ko iemācīties, redzot un izprotot atšķirības, jo aiz tā, ko un mēs darām, vienmēr ir kāds “kāpēc”. Turklāt mums vienmēr ir kur augt.

Kā kristiešiem, kas dzīvo “pasaulē”, mums ir kultūra, kas bieži vien ir pretrunā ar kultūru, kurā mēs dzīvojam. Mēs darām un nedarām noteiktas lietas dēļ tā, kas mēs esam. Piemēram, manā ģimenē mēs nesakām “es to nevaru izdarīt”. Varbūt iemesls ir tas, ka mēs nevēlamies vai vēl neesam gatavi to izdarīt, bet teikt “nevaru” nav atļauts; tā ir daļa no mūsu ģimenes kultūras.

Līdzīgi ir arī mūsu organizācijā un komandā – vēl jo vairāk tāpēc, ka mēs esam RHEMA ģimene, nevis tikai uzņēmums. Tas, ko mēs darām un ko mēs pieļaujam, veido mūsu kultūru. Kultūra pēc dizaina ir saistīta ar mērķtiecīgu komandas sadarbības, komunikācijas un mērķu sasniegšanas veidošanu. Runa nav tikai par to, ko mēs darām, bet arī, kāpēc mēs to darām un kā mēs to darām.

GALVENIE PUNKTI

 Kultūra jau eksistē

– Katrai komandai ir sava kultūra, neatkarīgi no tā, vai tā ir vai nav apzināti veidota.

– Ja kultūra netiek rūpīgi kopta, tā var attīstīties tā, ka drīzāk traucē, nevis palīdz komandai.

  1. Kultūras redzamie un neredzamie aspekti

– Redzamie aspekti: uzvedība, struktūras, noteikumi (logo, ģērbšanās noteikumi, biroja izkārtojums utt.).

Vizuālās kultūras piemēri: 

  • RHEMA laiks” – tas, kā “laiks” tiek izmantots RHEMA, bieži atšķiras no kultūras, kurā mēs darbojamies, tāpēc, uzsākot mācības Bībeles koledžā, mums ir jādefinē, kas ir “RHEMA laiks”, lai mūsu studenti un komanda zinātu, ka mēs sākam nodarbības vai sanāksmes konkrētos laikos.
  • Korporatīvā identitāte / zīmols: RHEMA rakstveida saziņā tiek rakstīta ar lielajiem burtiem. Mums ir standartizētas krāsu paletes un logo. 
  • Kopīgā valoda: misijas formulējumi, mūsu RHEMA uzdevums un mūsu četras starptautiskās RHEMA prioritātes.

– Neredzamie aspekti: vērtības, uzskati, attieksme, vārdos neizteiktas uzvedības normas. Tās atklāj to, kas mēs esam, un tās ir redzamas tajā, ko mēs darām un kā mēs to darām.

Kādas īpašības tev nāk prātā, domājot par RHEMA cilvēkiem? Ar kādām īpašībām mēs vēlamies, lai mūsu studenti izceļas?

  • Ticības gars: “Mani nevar sakaut, un es nepadošos!”
  • Izcilība
  • Darba ētika
  1. Mērķtiecības nozīme

– Vadītājiem ir mērķtiecīgi jāveido kultūra.

– Vieglāk ir veidot kultūru jau pašā sākumā, nekā vēlāk to izmainīt.

  1. Kultūra kā izaugsmes instruments

– Spēcīga kultūra var palīdzēt komandām strādāt efektīvāk.

– Tā var palīdzēt vieglāk pārvarēt izaicinājumus un pielāgoties pārmaiņām.

  1. Vadītāja loma

– Vadītāji ir galvenie kultūras veidotāji un nesēji.

– Viņiem ir jāveido tāds uzvedības un vērtību modelis, kādu viņi vēlas redzēt savā komandā.

TU esi kultūra, ko visi redz!

  • korintiešiem 11:1 – “Atdariniet mani – tāpat kā es Kristu.”
  • Pētera 5:2-3 – “Pārraugiet un ganiet jums Dieva piešķirto ganāmpulku … esiet par piemēru ganāmpulkam.”

Tu vari mainīt sevi labāk nekā jebko citu, un tad tev ir iespēja pārveidot visu kultūru. Uz ko balstās šīs pārmaiņas? BĪBELĒ. Tas ir tas, par ko mēs meditējam, lai atjaunotu savu prātu. Atceries, ka kultūra nav tas, ko tu dari, bet tas, kas tu esi – un mūsu identitāte Kristū ir pamats visam, ko mēs darām kalpošanā, komandā un dzīvē.

Tāpēc velti kādu brīdi un padomā par jomām, kurās tev ir jāattīstās. Atradīsim to Vārdā un sāksim to pielietot. Tas ietekmēs tevi un cilvēkus tev apkārt. Mēs vēlamies tevi iedrošināt šajā ceļā un kopā ar tevi svinēt izaugsmi!

Raksta oriģinālu lasi šeit:

Uzzini vairāk par Bībeles skolu Latvijā